Publikujemy najważniejsze pytania i odpowiedzi dotyczące projektu: Centrum Inicjatyw Lokalnych – Lokalny Inkubator Aktywności realizowanego przez Wielkopolską Radę Koordynacyjną Związek Organizacji Pozarządowych. Bardzo zachęcamy do zapoznania się!
1. CZY MOŻNA POŁĄCZYĆ SIĘ Z INNYM OSIEDLEM W DZIAŁANIACH?
Tak, ale tylko i wyłącznie w ramach osiedli określonych w regulaminie konkursu, czyli: Jeżyce, Stary Grunwald, Grunwald Północ, Stare Miasto, Św. Łazarz. W fiszce projektowej należy doprecyzować do kogo skierowany będzie projekt. Ważne jest wskazanie czy adresatami są mieszkańcy jednego czy kilku osiedli wskazanych w regulaminie: Jeżyce, Stary Grunwald, Grunwald Północ, Stare Miasto, Św. Łazarz.
2. JAK INTERPRETOWAĆ INFORMACJĘ, ŻE 60% DZIAŁAŃ MA BYĆ ZREALIZOWANYCH W CIL-U?
W JAKI SPOSÓB BĘDZIE ROZLICZANE 60% DZIAŁAŃ?
Np. jeżeli projekt skierowany jest do seniorów z terenu osiedla X, 60 proc. przewidzianych działań merytorycznych (spotkań, warsztatów, wykładów, kursów itp.) ma odbywać się na terenie CIL na ul. Bukowskiej 27/29. To znaczy, że np. na 10 zaplanowanych spotkań merytorycznych min. 6 musi odbyć się w CIL.We wzorze fiszki znajduje się punkt, w którym opisać należy, które konkretnie działania planowane są do realizacji w CIL. Oceniając spełnienie tego kryterium odnosić się będziemy właśnie do tego opisu, całokształtu wskazanych działań oraz opisanych w fiszce wskaźników i rezultatów. W przypadku planowanych wydarzeń otwartych, plenerowych takich jak piknik, festyn itp. w CILu mogą odbywać się np. spotkania organizacyjne danej organizacji/grupy nieformalnej, jednak należy pamiętać, że nie traktowane są one jako zadanie merytoryczne skierowane bezpośrednio do mieszkańców osiedli lecz jako wewnętrzne spotkania przygotowawcze w związku z czym nie wchodzą one do puli 60 proc. działań realizowanych na terenie CIL.60 proc. zadeklarowanych w fiszce działań merytorycznych ma się odbywać na terenie CIL w co wchodzą, tylko te, które bezpośrednio realizowane są na rzecz mieszkańców wskazanych osiedli w siedzibie CIL.W związku z tym należy dokładnie przemyśleć planowane działania. Forma rozliczania działań to np. listy obecności i zdjęcia, inne dokumenty potwierdzające wykonanie zadań przy czym nie mowa tu o dokumentach finansowych jak faktura czy umowy z wykonawcami, tylko o dokumentach merytorycznych poświadczających realizację zadania, ilość osób jeśli została wskazana, ilość warsztatów itp.
3. CZY UŻYTKOWANIE PRZESTRZENI BĘDZIE ODPŁATNE?
Nie. Przestrzeń CIL (wskazana w Regulaminie dostępnym na stronie www.wrk.org.pl) jest udostępniania nieodpłatnie po wcześniejszym kontakcie z koordynatorem CIL/WRK.
4. JAK I DO KIEDY ZŁOŻYĆ OFERTĘ?
Fiszki projektowe muszą zostać złożone do 18.07.2016 r. do godziny 15.00: – w wersji elektronicznej (w formacie PDF) na adres mailowy wnioski.cil@wrk.org.pl. Oferty w wersji elektronicznej muszą zawierać skan całej oferty podpisanej przez osobę upoważnioną (plik w formacie PDF). Za ofertę prawidłowo złożoną uznaje się ofertę, która wpłynęła na prawidłowy adres e-mail oraz e-mail z ofertą, nie zostanie odrzucony z powodu błędu, lub zbyt dużej pojemności lecz został skutecznie dostarczony na podany w ogłoszeniu adres mailowy. – w wersji papierowej do siedziby CIL/WRK znajdującego się w Centrum Bukowska przy ul. Bukowskiej 27/29 w Poznaniu w zaklejonej kopercie. Oferty w wersji drukowanej będą przyjmowane osobiście w Centrum Bukowska przy ul. Bukowskiej 27/29 w poniedziałki, środy i piątki od 10:00-15:00 oraz wtorki i czwartki od 13:00-18:00 w pokoju – Open Space. O zakwalifikowaniu do oceny decyduje data i godzina wpływu do siedziby CIL/WRK przy ul. Bukowskiej 27/29 lub na wskazany w Regulaminie adres mailowy.
5. DO KIEDY MUSI BYĆ REALIZACJA PROJEKTU?
Projekt musi zostać zrealizowany od 1 sierpnia 2016 roku do 31 sierpnia 2016 roku, a rozliczony do 15 września 2016 roku.
6. KIEDY BĘDĄ OGŁOSZONE WYNIKI?
Wyniki zostaną ogłoszone najpóźniej 5 dni przed dniem 1 sierpnia na stronie www.wrk.org.pl.
7. CZY BĘDZIE II EDYCJA?
Tak, w sierpniu będzie uruchomiona druga edycja konkursu. Szczegóły będą podane na stronie internetowej federacji WRK tj. www.wrk.org.pl.
8. SKĄD MAMY BRAĆ WZORY UMÓW, POROZUMIEŃ O WOLONTARIACIE?
Wszelkie umowy, porozumienia o wolontariacie, kartę aktywności wolontariusza udostępniamy wyłonionym realizatorom na etapie podpisywania umowy o dofinansowanie.
9. CZY MOŻNA SKŁADAĆ WNIOSEK WE DWIE ORGANIZACJE?
Nie. Zgodnie z regulaminem oferentem może być grupa nieformalna lub organizacja pozarządowa (definicje ujęte w regulaminie konkursu na ww.wrk.org.pl). Nie ma możliwości składania ofert wspólnych. Aczkolwiek mile widziana jest współpraca z innymi organizacjami w projekcie a sama współpraca powinna być opisana w fiszce projektowej.
10. CZY NA WYDARZENIE MOGĄ PRZYJŚĆ OSOBY SPOZA DANEGO OSIEDLA?
Nie. Wydarzenie musi być skierowane do mieszkańców danego Osiedla i ich opis tj. opis grupy docelowej, grupy adresatów) musi znaleźć się w fiszce projektowej (wzór dostępny na stronie ww.wrk.org.pl). Realizator mikrograntu musi wziąć pod uwagę, iż jednym z kryteriów merytorycznych jest aktywne włączenie mieszkańców Osiedla, którym dedykowane są działania. Ideą CILu jest przede wszystkim integracja mieszkańców z danego osiedla oraz budowanie aktywnej społeczności lokalnej.
11. CZY MOŻNA UJĄĆ W KOSZTORYSIE I OPIESIE MERYTORYCZNYM NAGRODY/UPOMINKI DLA UCZESTNIKÓW?
Tak. Drobne nagrody dla uczestników można ująć w budżecie. Ich forma zależeć będzie od typu konkursu i adresatów. Koszt i typ nagrody/upominku powinien mieć racjonalne uzasadnienie. Przykłady: dyplomy, medale, książki, gry planszowe itp.
12. NA KOGO BIERZE FAKTURY GRUPA NIEFORMALNA?
Faktury wystawiane są na Wielkopolską Radę Koordynacyjną Związek Organizacji Pozarządowych. W przypadku przyznania dofinansowania na realizację działań, Operator (WRK) przekaże grupie nieformalnej pełne dane do faktury oraz wytyczne dotyczące gromadzenia i oznaczania dokumentów.
13. CZY OPERATOR CIL-U tj. Federacja WRK POMAGA W PROMOCJI PROJEKTU?
Tak, przez cały okres realizacji projektów realizatorzy mikrograntów mogą liczyć na wsparcie merytoryczne WRK. Pomagamy w działaniach informacyjno-promocyjnych zarówno poprzez doradztwo (np. wskazówki w zakresie sposobów promocji i dotarcia do mieszkańców) oraz poprzez nasz portal www. wrk.org.pl i profile WRK na Facebook’u. Natomiast nie prowadzimy rekrutacji na działania organizowane przez realizatorów mikrograntów.
14. CZY ZŁOŻONA OFERTA MOŻE BYĆ CZĘŚCIĄ WIĘKSZEGO PROJEKTU?
Nie. Działania zaproponowane w ramach mikrograntu mają stanowić odrębny projekt. Nie jest dopuszczalne podwójne finansowanie działań w projekcie i finansowanie tych samych kosztów w ramach CIL i z innego projektu. Mikrogrant nie może również stanowić wkładu własnego w innym projekcie.
15. W JAKICH GODZINACH DZIAŁA PUNKT DORADCZY?
Dyżury doradcze odbywają się w Centrum Inicjatyw Lokalnych WRK na ul. Bukowskiej 27/29 (Centrum Bukowska): Poniedziałki 13:00-16:00 Wtorki 15:00-18:00 Środy 10:00-13:00 Czwartki 15:00-18:00 Piątki 13:00-16:00 Na spotkania doradcze obowiązują zapisy, prosimy o kontakt pod nr 61 85 30 930, 61 62 32 145. Doradcy pomagają min. przy wypełnianiu oferty i wyjaśnianiu poszczególnych pól fiszki projektowej.
16. CZY MOŻLIWY JEST ZAKUP SPRZĘTU W RAMACH MIKRODOTACJI?
Nie jest możliwy zakup sprzętu.
Przedsięwzięcie Centrum Inicjatyw Lokalnych
realizowane jest przez Wielkopolską Radę Koordynacyjną Związek Organizacji Pozarządowych
współfinansowane ze środków Urzędu Miasta Poznań
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego