Poznań, 12.08.2016 r.

Zamawiający:

Wielkopolska Rada Koordynacyjna Związek Organizacji Pozarządowych

60-501 Poznań, ul. Bukowska 27/29

Tel.: 61 85 30 930

www.wrk.org.pl

e-mail: biuro[at]wrk.org.pl

NIP: 778-11-27-985

Osoba do kontaktu ws. zamówienia: Agnieszka Gojdź

Tel.: 61 85 30 930/e-mail: biuro[at]wrk.org.pl

ZAPYTANIE OFERTOWE nr 1 z dnia 12 sierpnia 2016 r.

Procedura prowadzona zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020.

W związku z realizacją projektu „Wielkopolskie Centrum Ekonomii Solidarnej” w ramach Poddziałania 7.3.2 Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO 2014+) współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, zwracamy się z prośbą o przedstawienie oferty dotyczącej świadczenia usług szkoleniowych w następujących częściach:

CZĘŚĆ 1. POWOŁYWANIE PODMIOTÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ I PRZEDSIĘBIORSTW SPOŁECZNYCH (SZKOLENIA DLA GRUP INICJATYWNYCH)
9 cykli szkoleniowych: 1 cykl = 3 dni po 6 godzin dziennie

PROGRAM CYKLU:

Pierwszy dzień:
a. powoływanie PES i PS
b. prowadzenie działalności gospodarczej i odpłatnej w sferze ekonomii społecznej z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych i typów
c. aspekty prawne, finansowe, rachunkowe działalności w sferze ekonomii społecznej
Drugi dzień:
a. tworzenie biznesplanów oraz marketing
Trzeci dzień
a. zarządzanie organizacją/finansowe/zasobami ludzkimi, planowanie strategiczne
b. budowanie powiązań kooperacyjnych
c. zakładanie i prowadzenie podmiotów ekonomii społecznej o charakterze reintegracyjnym
d. umiejętności społeczne, kompetencje związane z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym

Szczegółowy program szkolenia zostanie ustalony z wybranym Oferentem.

CZĘŚĆ 2. SZKOLENIA JEDNODNIOWE DLA GRUP INICJATYWNYCH ZAKŁADAJĄCYCH PODMIOTY EKONOMII SPOŁECZNEJ

Zakres tematyczny szkoleń:
– powołanie przedsiębiorstw społecznych i podmiotów ekonomii społecznej z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych i typów (ze szczególnym uwzględnieniem organizacji pozarządowych oraz spółek non-profit), przekształcanie i zamykanie podmiotów ekonomii społecznej
– aspekty prawne, finansowe, rachunkowe działalności w sferze ekonomii społecznej, kwestie kadrowe, umowy, cesje, obowiązujące terminy, bieżące zobowiązania wobec urzędów, współpracowników, w tym wolontariuszy i innych interesariuszy
– prowadzenie działalności gospodarczej i statutowej w sferze ekonomii społecznej (z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych i typów podmiotów ekonomii społecznej), różnice pomiędzy działalnością gospodarczą a odpłatną, w tym kwestie rejestracji, dokumentowania, obowiązków itp.
– zarządzanie organizacją, planowanie strategiczne, zarządzanie finansowe, zarządzanie zasobami ludzkimi
– budowanie powiązań kooperacyjnych
– tworzenie biznesplanów oraz marketing (w tym badanie rynku, tworzenie strategii cenowej, pozyskiwanie klientów itp.)
– restrukturyzacja działalności
– zakładanie i prowadzenie podmiotów ekonomii społecznej o charakterze reintegracyjnym i metody pracy z osobami wykluczonymi, w tym z osobami z niepełnosprawnością
– umiejętności społeczne (budowanie szerokich powiązań kooperacyjnych w ramach partnerstw, sieci współpracy lokalnych podmiotów w celu rozwoju przedsiębiorstw społecznych), kompetencje związane z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym itp.
– źródła finansowania podmiotów ekonomii społecznej, metodologia tworzenia projektów społecznych
– wykorzystanie nowoczesnych technologii w prowadzeniu podmiotu ekonomii społecznej
– inne zaproponowane zakresy tematyczne (proszę wymienić jakie)

Dokładny zakres tematyczny szkoleń jednodniowych będzie dopasowany do aktualnych potrzeb i oczekiwań Uczestników

Szczegółowy program szkolenia zostanie ustalony z wybranym Oferentem.

CZĘŚĆ 3. SZKOŁA MENADŻERA (DLA LIDERÓW I KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ PODMIOTÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ)
3 cykle szkoleniowe
1 cykl = 3 zjazdy po 2 dni (8 godzin dziennie)

Zakres tematyczny szkolenia
PROGRAM 1 CYKLU SZKOLENIA:

Pierwszy zjazd:
a. planowanie
b. aspekty formalno – prawne
c. zarządzanie
Drugi zjazd:
a. biznesplan
b. marketing
Trzeci zjazd:
a. nowoczesne technologie
b. motywacja i współpraca
c. interesariusze

Szczegółowy program szkolenia zostanie ustalony z wybranym Oferentem.

CZĘŚĆ 4. SZKOLENIA OTWARTE: JEDNODNIOWE ORAZ DWUDNIOWE – DLA PRZEDSTAWICIELI PODMIOTÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ

Zakres tematyczny szkoleń:
– powołanie przedsiębiorstw społecznych i podmiotów ekonomii społecznej z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych i typów (ze szczególnym uwzględnieniem organizacji pozarządowych oraz spółek non-profit), przekształcanie i zamykanie podmiotów ekonomii społecznej
– aspekty prawne, finansowe, rachunkowe działalności w sferze ekonomii społecznej; kwestie kadrowe; umowy; cesje; obowiązujące terminy; bieżące zobowiązania wobec urzędów, współpracowników, w tym wolontariuszy i innych interesariuszy
– podmiot ekonomii społecznej jak pracodawca – umowy, zobowiązania, terminy, kontakt z urzędami
– prowadzenie działalności gospodarczej i statutowej w sferze ekonomii społecznej (z uwzględnieniem poszczególnych form prawnych i typów podmiotów ekonomii społecznej), różnice pomiędzy działalnością gospodarczą a odpłatną, w tym kwestie rejestracji, dokumentowania, obowiązków itp.
– zarządzanie organizacją, planowanie strategiczne, zarządzanie finansowe, zarządzanie zasobami ludzkimi
– budowanie powiązań kooperacyjnych
– tworzenie biznesplanów oraz marketing (w tym badanie rynku, tworzenie strategii cenowej, pozyskiwanie klientów, itp.)
– restrukturyzacja działalności
– zakładanie i prowadzenie podmiotów ekonomii społecznej o charakterze reintegracyjnym
– umiejętności społeczne (budowanie szerokich powiązań kooperacyjnych w ramach partnerstw, sieci współpracy lokalnych podmiotów w celu rozwoju przedsiębiorstw społecznych), kompetencje związane z pracą z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym itp.
– źródła finansowania podmiotów ekonomii społecznej; fundraising
– tworzenie projektów społecznych, metodologia tworzenia projektu
– zarządzanie projektem społecznym
– promocja i wykorzystanie nowoczesnych technologii w prowadzeniu podmiotu ekonomii społecznej
– umiejętności trenerskie, Train the Trainer
– szkolenia miękkie w zakresie zarządzania ludźmi, profilaktyki wypalenia, motywacja itp.
– ochrona danych osobowych i inne obowiązki prawne podmiotów ekonomii społecznej
– praca z wolontariuszami (zarządzanie, rekrutacja, motywacja)
– inne zaproponowane zakresy tematyczne zaproponowane przez trenera

Dokładny zakres tematyczny szkoleń jednodniowych oraz dwudniowych będzie dopasowany do aktualnych potrzeb i oczekiwań Uczestników

Szczegółowy program szkolenia zostanie ustalony z wybranym Oferentem.

CZĘŚĆ 5. SZKOLENIA DLA PRZEDSTAWICIELI WTZ I ZAZ
Zakres tematyczny szkoleń:

Jednodniowe szkolenia (8 godzin dziennie)
– formalno – prawne aspekty prowadzenia WTZ i ZAZ
– zakładanie i prowadzenie WTZ i ZAZ
– rola rodziców i opiekunów w zakresie socjalizacji i aktywizacji zawodowej uczestników warsztatów
– metody pracy z uczestnikiem
– szkolenia specjalistyczne dla pracowników WTZ i ZAZ
– inne tematy zaproponowane przez trenerów

Dwudniowe szkolenia (8 godzin dziennie)
– standardy podmiotów reintegracyjnych, w tym zagadnienia związane z zarządzaniem finansami, zarządzaniem pracownikami i inne.

Dokładny zakres tematyczny szkoleń będzie dopasowany do aktualnych potrzeb i oczekiwań Uczestników

Szczegółowy program szkolenia zostanie ustalony z wybranym Oferentem.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyboru Wykonawcy do każdej z pięciu części zapytania odrębnie. Złożenie oferty na daną część oznacza zadeklarowanie trenerów na wszystkie wskazane w danej części zakresy tematyczne szkoleń.

I. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie powyżej 50 tys. PLN netto udzielone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności oraz nie podlega przepisom ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Niniejsze zapytanie jest również dostępne w siedzibie Zamawiającego w Poznaniu przy ul. Bukowskiej 27/29 oraz na stronie internetowej www.bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl oraz na stronie internetowej Zamawiającego www.wrk.org.pl. Zamówienie stanowiące przedmiot niniejszego postępowania jest współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego – Poddziałanie 7.3.2.

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Kod CPV: 80500000-9 – Usługi szkoleniowe
Czas trwania zamówienia: Od dnia podpisania umowy nie później niż do dnia 31.08.2018 roku.

Składanie ofert: Dopuszcza się możliwość składania ofert częściowych na poszczególne szkolenia w poszczególnych zakresach tematycznych.

Wymiar czasowy: Liczba godzin szkoleniowych zostanie ustalona indywidualnie z każdym Oferentem po uzgodnieniu harmonogramu. Oferent zobowiązuje się do świadczenia usługi osobiście lub w przypadku wyboru Oferenta prowadzącego działalność gospodarczą przez wskazaną w zapytaniu Osobę posiadającą wymagane kwalifikacje opisane w zapytaniu. Wybrany Oferent pozostaje w gotowości w terminie do 5 dni od zgłoszenia zapotrzebowania na realizację szkolenia przez Zamawiającego.

Miejsce realizacji zamówienia: Subregion Poznański: miasto Poznań, powiat poznański, powiat obornicki, powiat szamotulski, powiat śremski, powiat średzki, zgodnie z kryterium nr 3 pkt. 4.3.1 (Kryteria dostępu) Regulaminu konkursu zamkniętego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020, Poddziałanie 7.3.2: „Ekonomia społeczna”.

III. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIENIA.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Oferenci, którzy:
1/ Złożą kompletną i prawidłowo wypełnioną ofertę, na którą składają się dokumenty, o których mowa w pkt. IV pkt. 2 niniejszego zapytania.
2/ Są osobą fizyczną, które będą wykonywać zlecenie osobiście i spełniają wymogi konieczne postawione w zapytaniu.
3/ Są osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, które będą wykonywały zlecenie osobiście i/lub dysponują kadrą, która spełnia wymogi konieczne postawione w zapytaniu oraz załączą kserokopię aktualnego wyciągu z CEIDG lub innej ewidencji prowadzenia działalności gospodarczej.
4/Są osobą prawną prowadzącą działalność gospodarczą i dysponują kadrą, która spełnia wymogi konieczne postawione w zapytaniu oraz załączą kserokopię aktualnego wyciągu z KRS lub innej ewidencji prowadzenia działalności gospodarczej.
5/Posiadają niezbędne kwalifikacje, uprawnienia i doświadczenie do prowadzenia wybranych szkoleń, określone w Załączniku do Uchwały Komitetu Akredytacyjnego nr 3 działającego przy Ministrze Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 września 2014 pt. „Standardy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej” oraz spełniają wymogi konieczne postawione w niniejszym zapytaniu.
6/Dysponują potencjałem technicznym i osobowym niezbędnym do wykonania zamówienia.
7/ Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
8/ Nie są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym.
9/ Deklarują gotowość do realizacji wskazanych zadań w terminach i wymiarze godzinowym każdorazowo uzgadnianych z Zamawiającym.
10/ Oferenci nie mogą być zatrudnieni w instytucjach uczestniczących w realizacji WRPO 2014+, tj. Instytucji Zarządzającej, chyba że nie zachodzi konflikt interesów ani podwójne finansowanie (co zostanie ocenione przez Zamawiającego).

Nie spełnienie kryterium wymogów koniecznych przez któregokolwiek z Trenerów/Trenerek wskazanych w ofercie, spowoduje odrzucenie oferty w całości.

11/ Wpłacą WADIUM w wysokości 7.500,00 PLN (słownie: siedem tysięcy pięć set złotych 00/100).

W przypadku odpowiedzi jedynie na część zamówienia należy wnieść proporcjonalną wysokość wadium w stosunku do składanej oferty, tj. w przypadku złożenia oferty na:
– jedną część zapytania, wadium w wysokości 1.500,00 PLN (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100)
– dwie części zapytania, wadium w wysokości 3.000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100)
– trzy części zapytania, wadium w wysokości 4.500,00 PLN (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00/100)
– cztery części zapytania, wadium w wysokości 6.000,00 PLN (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100)
– pięć części zapytania, wadium w wysokości 7.500,00 PLN (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych 00/100)

Wadium należy wnieść do dnia 20.08.2016 do godziny 11.00 na konto prowadzone w Pekao S.A. nr 85 1240 6625 1111 0010 5975 8810
z dopiskiem: wadium – zapytanie ofertowe nr 1 z dnia 12 sierpnia 2016 r.

Opis weryfikacji spełnienia warunku: liczy się data zaksięgowania wadium na rachunku bankowym Zamawiającego.
Informacje dodatkowe:
– Wykonawca, którego oferta nie będzie w całości zabezpieczona wadium na warunkach określonych w niniejszym zapytaniu ofertowym, zostanie odrzucony
– wadia Wykonawców, których oferty nie zostały wybrane jako najkorzystniejsze zostaną im zwrócone niezwłocznie po zawarciu umowy z Wykonawcą, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza
– wadium przepada na rzecz Zamawiającego, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, uchyli się od zawarcia umowy lub zawarcia umowy w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie nie dojdzie do skutku z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
– wpłacone wadium stanowi zabezpieczenie warunków prawidłowej realizacji zamówienia i zostanie zwrócone Wykonawcy w ciągu 7 dni od zakończenia projektu, tj. 31.08.2018 roku oraz zdania pełnej dokumentacji przez Wykonawcę.

Wykonawcy nie spełniający ww. warunków zostaną odrzuceni.

Każdy z trenerów/trenerek wykazanych przez Oferentów i ubiegających się o realizację zamówienia musi spełniać następujące wymogi konieczne:
– posiada doświadczenie w zakresie realizacji co najmniej 300 godzin szkoleń w danym obszarze tematycznym lub 3 letnie doświadczenie zawodowe w danym obszarze tematycznym (ilość zrealizowanych godzin albo 3 letnie doświadczenie zawodowe w danym obszarze muszą zostać potwierdzone kserokopiami dokumentów załączonych do oferty. Dokumenty muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem)
– przedłoży życiorys zawodowy (CV)
– potrafi rozpoznać potrzeby szkoleniowe, w oparciu o nie przygotować szkolenie, czyli określić jego cele, oczekiwane efekty uczenia się, plan szkolenia oraz metody i materiały szkoleniowe oraz przeprowadzić ocenę efektów szkolenia
– dysponuje wystarczającą wiedzą merytoryczną i umiejętnościami praktycznymi z zakresu objętego szkoleniem oraz wiedzą i umiejętnościami trenerskimi potrzebnymi do realizacji programu szkoleniowego
– potrafi przygotować proces szkoleniowy, który będzie uwzględniał rozwój grupy i jej potrzeby edukacyjne
– potrafić zaprojektować proces szkoleniowy ukierunkowany na wykorzystanie zdobytych kompetencji w praktyce
– potrafi rozwiązywać sytuacje trudne podczas szkolenia w sposób konstruktywny dla procesu uczenia
– posiada umiejętność przeprowadzenia szkoleń metodami aktywnymi
– posiada niezbędne umiejętności techniczne związane z prowadzeniem szkolenia i wykorzystania odpowiednich środków dydaktycznych
– potrafi doprowadzić do tego, aby uczestnicy dostrzegli związki między doświadczeniem zdobywanym podczas szkolenia a praktyką
– są dyspozycyjni do prowadzenia szkoleń w ciągu 5 dni od zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego.
– są gotowi do prowadzenia szkoleń w wybranych godzinach w przedziale od 8.00 do 20.00 do 5 dni w tygodniu w siedzibie Zamawiającego i na terenie subregionu poznańskiego
– przygotuje materiały szkoleniowe
– dostosuje materiały szkoleniowe do potrzeb osób z niepełnoprawnością
– przygotuje zagadnienia do pre- i post-testów

Niespełnienie kryterium wymogów koniecznych przez któregokolwiek z Trenerów/Trenerek wskazanych w ofercie, spowoduje odrzucenie oferty w całości.

Zadania zlecone przez Zamawiającego:
1) Będą wykonywane przez wybranego Oferenta w okresie od dnia podpisania umowy nie później niż do dnia 31.08.2018 roku – przy czym okres obowiązywania umowy może być krótszy. Liczba godzin szkoleniowych będzie ustalana indywidualnie dla każdego Oferenta i będzie wykonywana z zastosowaniem formy kontaktu bezpośredniego.
2)Będą wykonywane z zachowaniem dostępności w ciągu 5 dni od zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego.
3) Zostaną uszczegółowione w umowie zawartej z wybranym Wykonawcą po dokonaniu wyboru ofert.
4) Wybrany Oferent będzie ponadto zobowiązany do przygotowania materiałów szkoleniowych, materiałów szkoleniowych dla osób z niepełnosprawnością, zagadnień do pre- i post- testów oraz kompletowania dokumentacji związanej ze zrealizowanymi w ramach szkoleń zadaniami. Informacje na temat wymaganej dokumentacji zostaną uszczegółowione w umowie zawartej z wybranym Wykonawcą po dokonaniu wyboru ofert.
5) Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia osobiście lub w przypadku wyboru Oferenta prowadzącego działalność gospodarczą przez wskazaną osobę podaną w ofercie, posiadającą wymagane kwalifikacje opisane w zapytaniu.
6) Wykonawca może powierzyć wykonanie przedmiotu zamówienia tak w całości, jak i w części osobom trzecim tylko i wyłącznie wskazanym w ofercie.
7) Pozostałe warunki dotyczące pełnienia funkcji szkoleniowca w ramach OWES, będących przedmiotem niniejszego zapytania, określa dodatkowo Załącznik do Uchwały Komitetu Akredytacyjnego nr 3 działającego przy Ministrze Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 września 2014 pt. „Standardy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej”.
Kwalifikacje powinny zostać potwierdzone na podstawie wypełnionego załącznika nr 1 (Część A i Część B) do zapytania ofertowego oraz załączonych kserokopii dokumentów poświadczonych za zgodność z oryginałem.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji informacji zawartych w kopiach przedłożonych dokumentów poprzez przedstawienie oryginałów tych dokumentów do wglądu.
Niespełnienie lub niewykazanie spełnienia ww. warunków skutkuje odrzuceniem oferty.

IV. OPIS PRZYGOTOWANIA OFERTY

1. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Oferta powinna zostać złożona na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 (Część A i Część B) do niniejszego zapytania. Oświadczenia zawarte w Części B załącznika oraz kserokopie dokumentów poświadczających spełnienie kryteriów są integralną częścią oferty i ich niezłożenie razem z ofertą skutkuje odrzuceniem oferty.
3. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim na komputerze lub odręcznie drukowanymi literami, niebieskim lub granatowym kolorem oraz powinna zawierać datę sporządzenia, miejsce oraz czytelny podpis Oferenta.
4. Jest dopuszczalne składanie ofert częściowych. Nie jest możliwe składanie ofert wariantowych lub uzupełniających.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wyboru Wykonawcy do każdej z pięciu części zapytania odrębnie oraz do poszczególnych zakresów tematycznych w ramach tych części.
6. Zamawiający może wybrać do 10 Oferentów w każdej z pięciu części zapytania oraz do poszczególnych zakresów tematycznych odrębnie. W ramach każdej z pięciu części Oferent może wskazać wybrane zakresy tematyczne.
7. W sytuacji kiedy żaden z maksymalnie 10 wybranych Oferentów, o których mowa w pkt. 6 nie wskazał w swojej ofercie tematów obligatoryjnych zawartych w Standardach OWES, Zamawiający zastrzega sobie prawo wyboru tego Oferenta, który zadeklarował zrealizowanie szkolenia z tematów obligatoryjnych, kierując się ilością zdobytych przez Oferenta punktów. W takim przypadku wybór będzie dotyczył tylko i wyłącznie tego zakresu tematycznego, którego nie wskazali inni oferenci a nie wszystkich zakresów wskazanych przez Oferenta.
8. Dopuszcza się możliwość składania ofert częściowych do każdej z pięciu części zapytania odrębnie oraz do poszczególnych zakresów tematycznych w ramach tych części.
9. Oferent może przedstawić CV i doświadczenie więcej niż jednego trenera/ki w danej części zamówienia.
10. Każda oferta musi zawierać imię i nazwisko, nazwę, (jeśli dotyczy), tel./fax, e-mail, NIP i adres Oferenta oraz imię i nazwisko osoby do kontaktu ze strony Oferenta. W przypadku działalności gospodarczej oferta musi być podpisana przez osobę uprawnioną lub upoważnioną do występowania w imieniu Oferenta, przy czym podpis musi być czytelny lub opatrzony pieczęcią imienną, a do oferty musi zostać dołączony dokument wykazujący umocowanie takiej osoby do występowania w imieniu Oferenta.
11. Oferta powinna zawierać proponowane wynagrodzenie godzinowe, wyrażone w złotych polskich w kwocie brutto, tzn. powinno zawierać podatek VAT lub inne podatki i składki ubezpieczeniowe pracownika i pracodawcy (w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej i nie posiadających innego zatrudnienia z tytułu umowy o pracę lub zlecenia z uwzględnieniem kosztów pracodawcy).
12. Cena podana w ofercie uwzględnia wszystkie zobowiązania, obejmuje wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia.
13. Cena w ofercie powinna zostać podana cyfrowo i słownie.
14. Cenę należy wyrazić w jednostkach pieniężnych, tj. z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej(zł).
15. Podpisane oferty należy złożyć w wersji papierowej w zaklejonej kopercie w siedzibie Zamawiającego lub wysłać na adres siedziby: Wielkopolska Rada Koordynacyjna Związek Organizacji Pozarządowych, ul. Bukowska 27/29, 60-501 Poznań, z dopiskiem: „ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1 z dnia 12 sierpnia 2016 roku.

V. KRYTERIA OCENY OFERTY

Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w każdej z 5 części zapytania w oparciu o następujące kryteria:
1) Cena brutto za godzinę szkolenia objętego zamówieniem
2) Udokumentowane doświadczenie zawodowe z organizacjami pozarządowymi
3) Doświadczenie w subregionie poznańskim

VI. INFORMACJE O WAGACH PUNKTOWYCH LUB PROCENTOWYCH PRZYPISANYCH DO POSZCZEGÓLNYCH KRYTERIÓW OCENY OFERTY ORAZ OPIS SPOSOBU PRZYZNANIA PUNKTACJI ZA SPEŁNIENIE DANEGO KRYTERIUM OCENY.

Część 1 – Powoływanie podmiotów ekonomii społecznej i przedsiębiorstw społecznych (szkolenia dla grup inicjatywnych)
9 cykli szkoleniowych – 1 cykl = 3 dni po 6 godzin dziennie

1)cena brutto za godzinę szkolenia objętego zamówieniem – waga kryterium 40% (40 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 40 punktów
2)udokumentowane doświadczenie zawodowe z organizacjami pozarządowymi – minimum 300 godzin lub 3 lata (Kserokopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie np. świadectwo pracy, umowy, oświadczenie pracodawcy, referencje – jeśli wskazują zakres wykonywanej pracy oraz liczbę przepracowanych miesięcy/lat u danego pracodawcy) – waga kryterium 40% (40 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 40 punktów
3)doświadczenie w subregionie poznańskim – prowadzenie szkoleń dla podmiotów z terenu subregionu poznańskiego (Miasto Poznań, powiat poznański, powiat obornicki, powiat szamotulski, powiat średzki, powiat śremski) – Kserokopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie w subregionie poznańskim tj. świadectwo pracy, umowy, oświadczenie od pracodawcy, referencje – jeśli wskazują nazwę podmiotu i tematykę – waga kryterium 20% (20 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 20 punktów

Ad.1)Punkty za kryterium cena brutto zostaną obliczone wg następującego wzoru: Liczba punktów = (Cmin/Cof) x 40 punktów, gdzie Cmin – najniższa cena brutto spośród ofert, a Cof – cena podana w ofercie

Ad.2)Punkty za kryterium udokumentowane doświadczenie zawodowe z organizacjami pozarządowymi
– powyżej 3 do 5 lat – 20 punktów
– powyżej 5 do 8 lat – 30 punktów
– 8 lat i więcej – 40 punktów
albo
– 300 – 500 godzin – 20 punktów
– 500 – 800 godzin – 30 punktów
– powyżej 800 godzin – 40 punktów

Ad.3)Punkty za kryterium doświadczenie w subregionie poznańskim
– 1 do 2 podmiotów – 5 punktów
– od 3 do 4 podmiotów – 10 punktów
– od 5 podmiotów – 20 punktów

Część 2 – Szkolenia jednodniowe dla grup inicjatywnych zakładających podmioty ekonomii społecznej

1)cena brutto za godzinę szkolenia objętego zamówieniem – waga kryterium 40% (40 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 40 punktów
2)udokumentowane doświadczenie zawodowe z organizacjami pozarządowymi – minimum 300 godzin lub 3 lata (Kserokopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie np. świadectwo pracy, umowy, oświadczenie pracodawcy, referencje – jeśli wskazują zakres wykonywanej pracy oraz liczbę przepracowanych miesięcy/lat u danego pracodawcy) – waga kryterium 40% (40 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 40 punktów
3)doświadczenie w subregionie poznańskim – prowadzenie szkoleń dla podmiotów z terenu subregionu poznańskiego (Miasto Poznań, powiat poznański, powiat obornicki, powiat szamotulski, powiat średzki, powiat śremski) – Kserokopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie w subregionie poznańskim tj. świadectwo pracy, umowy, oświadczenie od pracodawcy, referencje – jeśli wskazują nazwę podmiotu i tematykę – waga kryterium 20% (20 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 20 punktów

Ad.1)Punkty za kryterium cena brutto zostaną obliczone wg następującego wzoru: Liczba punktów = (Cmin/Cof) x 40 punktów, gdzie Cmin – najniższa cena brutto spośród ofert, a Cof – cena podana w ofercie

Ad.2)Punkty za kryterium udokumentowane doświadczenie zawodowe z organizacjami pozarządowymi
– powyżej 3 do 5 lat – 20 punktów
– powyżej 5 do 8 lat – 30 punktów
– 8 lat i więcej – 40 punktów
albo
– 300 – 500 godzin – 20 punktów
– 500 – 800 godzin – 30 punktów
– powyżej 800 godzin – 40 punktów

Ad.3)Punkty za kryterium doświadczenie w subregionie poznańskim
– 1 do 2 podmiotów – 5 punktów
– od 3 do 4 podmiotów – 10 punktów
– od 5 podmiotów – 20 punktów

Część 3 – Szkoła Menadżera (dla liderów i kadry zarządzającej podmiotów ekonomii społecznej)

1)cena brutto za godzinę szkolenia objętego zamówieniem – waga kryterium 40% (40 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 40 punktów
2)udokumentowane doświadczenie zawodowe z organizacjami pozarządowymi – minimum 300 godzin lub 3 lata (Kserokopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie np. świadectwo pracy, umowy, oświadczenie pracodawcy, referencje – jeśli wskazują zakres wykonywanej pracy oraz liczbę przepracowanych miesięcy/lat u danego pracodawcy) – waga kryterium 40% (40 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 40 punktów
3)doświadczenie w subregionie poznańskim – prowadzenie szkoleń dla podmiotów z terenu subregionu poznańskiego (Miasto Poznań, powiat poznański, powiat obornicki, powiat szamotulski, powiat średzki, powiat śremski) – Kserokopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie w subregionie poznańskim tj. świadectwo pracy, umowy, oświadczenie od pracodawcy, referencje – jeśli wskazują nazwę podmiotu i tematykę – waga kryterium 20% (20 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 20 punktów

Ad.1)Punkty za kryterium cena brutto zostaną obliczone wg następującego wzoru: Liczba punktów = (Cmin/Cof) x 40 punktów, gdzie Cmin – najniższa cena brutto spośród ofert, a Cof – cena podana w ofercie

Ad.2)Punkty za kryterium udokumentowane doświadczenie zawodowe z organizacjami pozarządowymi
– powyżej 3 do 5 lat – 20 punktów
– powyżej 5 do 8 lat – 30 punktów
– 8 lat i więcej – 40 punktów
albo
– 300 – 500 godzin – 20 punktów
– 500 – 800 godzin – 30 punktów
– powyżej 800 godzin – 40 punktów

Ad.3)Punkty za kryterium doświadczenie w subregionie poznańskim
– 1 do 2 podmiotów – 5 punktów
– od 3 do 4 podmiotów – 10 punktów
– od 5 podmiotów – 20 punktów

Część 4 – Szkolenia otwarte: jednodniowe oraz dwudniowe – dla przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej

1)cena brutto za godzinę szkolenia objętego zamówieniem – waga kryterium 40% (40 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 40 punktów
2)udokumentowane doświadczenie zawodowe z organizacjami pozarządowymi – minimum 300 godzin lub 3 lata (Kserokopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie np. świadectwo pracy, umowy, oświadczenie pracodawcy, referencje – jeśli wskazują zakres wykonywanej pracy oraz liczbę przepracowanych miesięcy/lat u danego pracodawcy) – waga kryterium 40% (40 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 40 punktów
3)doświadczenie w subregionie poznańskim – prowadzenie szkoleń dla podmiotów z terenu subregionu poznańskiego (Miasto Poznań, powiat poznański, powiat obornicki, powiat szamotulski, powiat średzki, powiat śremski) – Kserokopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie w subregionie poznańskim tj. świadectwo pracy, umowy, oświadczenie od pracodawcy, referencje – jeśli wskazują nazwę podmiotu i tematykę – waga kryterium 20% (20 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 20 punktów

Ad.1)Punkty za kryterium cena brutto zostaną obliczone wg następującego wzoru: Liczba punktów = (Cmin/Cof) x 40 punktów, gdzie Cmin – najniższa cena brutto spośród ofert, a Cof – cena podana w ofercie

Ad.2)Punkty za kryterium udokumentowane doświadczenie zawodowe z organizacjami pozarządowymi
– powyżej 3 do 5 lat – 20 punktów
– powyżej 5 do 8 lat – 30 punktów
– 8 lat i więcej – 40 punktów
albo
– 300 – 500 godzin – 20 punktów
– 500 – 800 godzin – 30 punktów
– powyżej 800 godzin – 40 punktów

Ad.3)Punkty za kryterium doświadczenie w subregionie poznańskim
– 1 do 2 podmiotów – 5 punktów
– od 3 do 4 podmiotów – 10 punktów
– od 5 podmiotów – 20 punktów

Część 5 – Szkolenia dla przedstawicieli WTZ i ZAZ

1)cena brutto za godzinę szkolenia objętego zamówieniem – waga kryterium 40% (40 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 40 punktów
2)udokumentowane doświadczenie zawodowe z organizacjami pozarządowymi – minimum 300 godzin lub 3 lata (Kserokopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie np. świadectwo pracy, umowy, oświadczenie pracodawcy, referencje – jeśli wskazują zakres wykonywanej pracy oraz liczbę przepracowanych miesięcy/lat u danego pracodawcy) – waga kryterium 40% (40 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 40 punktów
3)doświadczenie w subregionie poznańskim – prowadzenie szkoleń dla podmiotów z terenu subregionu poznańskiego (Miasto Poznań, powiat poznański, powiat obornicki, powiat szamotulski, powiat średzki, powiat śremski) – Kserokopie poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie w subregionie poznańskim tj. świadectwo pracy, umowy, oświadczenie od pracodawcy, referencje – jeśli wskazują nazwę podmiotu i tematykę – waga kryterium 20% (20 pkt.) wg następującego wzoru: (Cmin/Cof) x 20 punktów
Ad.1)Punkty za kryterium cena brutto zostaną obliczone wg następującego wzoru: Liczba punktów = (Cmin/Cof) x 40 punktów, gdzie Cmin – najniższa cena brutto spośród ofert, a Cof – cena podana w ofercie

Ad.2)Punkty za kryterium udokumentowane doświadczenie zawodowe z organizacjami pozarządowymi
– powyżej 3 do 5 lat – 20 punktów
– powyżej 5 do 8 lat – 30 punktów
– 8 lat i więcej – 40 punktów
albo
– 300 – 500 godzin – 20 punktów
– 500 – 800 godzin – 30 punktów
– powyżej 800 godzin – 40 punktów
Ad.3)Punkty za kryterium doświadczenie w subregionie poznańskim
– 1 do 2 podmiotów – 5 punktów
– od 3 do 4 podmiotów – 10 punktów
– od 5 podmiotów – 20 punktów

VII. TERMIN SKŁADANIA OFERT

1. Podpisane oferty należy złożyć w wersji papierowej w zaklejonej kopercie w siedzibie Zamawiającego lub wysłać na adres siedziby: Wielkopolska Rada Koordynacyjna Związek Organizacji Pozarządowych, ul. Bukowska 27/29, 60-501 Poznań, z dopiskiem: „ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1 z dnia 12 sierpnia 2016 roku.
2. Termin składania ofert upływa 20.08.2016 r. o godzinie 11.00. Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku wysyłki decyduje data i godzina wpływu do siedziby Zamawiającego wskazana w pkt. 1. W dniu 20.08.2016 biuro będzie czynne od godziny 8.00.

VIII. INFORMACJE NA TEMAT ZAKRESU WYKLUCZENIA

W postępowaniu ofertowym nie mogą brać udziału:
1. Oferenci, którzy są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w jego imieniu czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
– uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
– posiadaniu, co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
– pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
– pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Oferenci, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania:
– wyrządzili Zamawiającemu szkodę przez to, że nie wykonali lub nienależycie wykonali zobowiązanie chyba, że było to następstwem okoliczności, za które Oferent nie ponosił odpowiedzialności,
– uchylili się od podpisania umowy z Zamawiającym pomimo wyboru ich oferty.
3. Wykonawca nie może być osobą zatrudnioną w instytucjach uczestniczących w realizacji WRPO, tj. Instytucji Zarządzającej, chyba, że nie zachodzi konflikt interesów ani podwójne finansowanie, (co zostanie ocenione przez Zamawiającego).

IX. OKREŚLENIE WARUNKÓW ZMIANY UMOWY

1. Informacje dotyczące przedmiotu zapytania:

1/ Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zapytania ofertowego na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny.
2/ Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany lub uzupełnienia treści zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert. Informacja o wprowadzeniu zmiany lub uzupełnieniu treści zapytania ofertowego zostanie przekazana Oferentom niezwłocznie w formie pisemnej (e-mail), jak również zostanie opublikowana na stronie internetowej www.bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl oraz stronie Zamawiającego: www.wrk.org.pl Jeżeli wprowadzone zmiany lub uzupełnienia treści zapytania ofertowego będą wymagały zmiany treści ofert, Zamawiający przedłuży termin składania ofert.
3/ Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru Wykonawcy do każdej z pięciu części zapytania odrębnie.
4/ Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmiany wolumenu godzin pracy osoby prowadzącej szkolenie.
5/ Zamawiający ze swojej strony przy opisywaniu przedmiotu zamówienia dochował należytej staranności, jednakże wskazany powyżej element opisu jest niezależny od Zamawiającego, działającego w ramach projektu i na rzecz beneficjenta projektu. Tym samym Zamawiający wyraźnie zastrzega, iż wielkość przedmiotu zamówienia może ulec zmianie z przyczyn od niego niezależnych, a wynikających z rzeczywistych potrzeb beneficjenta projektu.
6/ W sytuacji wystąpienia zmiany parametru wskazanego przez Zamawiającego, a mającego wpływ na wartość oferty (ilość godzin) przed podpisaniem umowy znajdzie on swe odzwierciedlenie w stosownych zapisach przedłożonej do podpisu Wykonawcy umowy. W przypadku zmiany po podpisaniu umowy, zmiana taka będzie przedmiotem stosownego aneksu.

2. Informacje dotyczące umowy:

1/ Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bądź jego części bez podania przyczyny,
2/ Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania zmiany warunków umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia Zapytania Ofertowego, w wyniku zmian w akredytacji, w projekcie, kontroli, zmian w wytycznych, informacji uzyskanych w wyniku ewaluacji działań i innych przesłanek, które wpłyną korzystnie na realizację projektu.
3/ Zamawiający zastrzega sobie ponadto możliwość dokonania zmiany umowy zawartej w wyniku przeprowadzenia Zapytania Ofertowego, w następujących przypadkach:
a) wystąpienie siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu zamówienia w terminach określonych w umowie,
b) zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy,
c) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez strony.
4/ Zamawiający zastrzega sobie prawo podjęcia negocjacji z wybranym Oferentem w sytuacji przekroczenia kwoty przeznaczonej w budżecie projektu na szkolenia i/lub w przypadku uzyskania przez Oferentów równej liczby punktów.
5/ Wpłacone wadium stanowi zabezpieczenie warunków prawidłowej realizacji zamówienia i zostanie zwrócone Wykonawcy w ciągu 7 dni od zakończenia projektu, tj. 31.08.2018 roku oraz zdania pełnej dokumentacji przez Wykonawcę.

6/ Zamawiający na podstawie zapisów sekcji 6.5.3 pkt 15 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 zastrzega sobie możliwość udzielenia dotychczasowemu wykonawcy, wyłonionemu w trybie zasady konkurencyjności, zamówień publicznych uzupełniających, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia publicznego określonej w umowie zawartej z Wykonawcą, o ile te zamówienia publiczne są zgodne z przedmiotem zamówienia publicznego podstawowego, bez konieczności ponownego stosowania zasady konkurencyjności.
7/ Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany wymagania odnośnie kwalifikowalności wynagrodzenia Wykonawcy, które mogą ulec zmianie i muszą być zgodne ze statusem prawnym na dzień podpisania z nimi umów.
8/ Złożenie oferty w ramach Zapytania Ofertowego jest jednoznaczne z zaakceptowaniem powyższych zasad.

X. INFORMACJE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Informacja o wyniku postępowania zostanie zamieszczona na stronie www.bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl oraz www.wrk.org.pl W sytuacji, gdy strona www.bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl nie będzie działała, informacja zostanie przekazana Oferentom, których Oferty zostały złożone w terminie i nie zostały wykluczone z postępowania. Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana, uchyli się od podpisania umowy, Zamawiający może wybrać kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert.

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Oferent. Zamawiający nie przewiduje możliwości zwrotu kosztów przygotowania oferty.
2. W przypadku zaangażowania w realizację zadań w ramach innych projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Zamawiającego i innych podmiotów, bądź zawarcia więcej niż jednej umowy cywilno-prawnej w ramach niniejszego projektu, Wykonawca musi posiadać możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań wykonywanych na rzecz Zamawiającego. Łączne zaangażowanie zawodowe tej osoby w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Zamawiającego i innych podmiotów, nie przekracza 276 godzin miesięcznie. Limit zaangażowania zawodowego, o którym mowa w zdaniu pierwszym, dotyczy wszystkich form zaangażowania zawodowego, w szczególności:
– w przypadku stosunku pracy – uwzględnia liczbę dni roboczych w danym miesiącu wynikających ze stosunku pracy, przy czym do limitu wlicza się czas nieobecności pracownika związanej ze zwolnieniami lekarskimi i urlopem wypoczynkowym, a nie wlicza się czasu nieobecności pracownika związanej z urlopem bezpłatnym,
– w przypadku stosunku cywilnoprawnego, samo zatrudnienia oraz innych form zaangażowania – uwzględnia czas faktycznie przepracowany, w tym czas zaangażowania w ramach własnej działalności gospodarczej poza projektami (o ile dotyczy),
– w przypadku zatrudnienia w innych projektach finansowanych z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności wykonawca będzie składać godzinową ewidencję czasu pracy w ramach wszystkich projektów.
3. Termin związania ofertą wynosi: 60 dni od dnia upływu terminu składania ofert określonego w ramach Zapytania Ofertowego.
4. W razie wątpliwości i pytań prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 61 853 09 30 z Agnieszką Gojdź

Załączniki:
1. Załącznik nr 1 do Zapytania Ofertowego nr 1 z dnia 12 sierpnia 2016 roku – formularz ofertowy.

Treść zapytania ofertowego w wersji pdf

 

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

logotyp